lördag 26 november 2011

Pyntat

Dagen började med en massa mys med Tuva. En mysig frukost och lite bus innan vi gjorde iordning oss för att möta upp Madde och Amina för en sväng på Sveg. Vi köpte lite julklappar och lite "gröt" till lille Liam. Blev ett besök på Ica för att köpa hem lite välling och våtservetter och fikabröd.
Vi gick sedan hem till Marie och Liam fick sina pressenter. Nappar från Lundmyr och en dress från Me Too. Vi fikade och surrade lite.

Sen blev det dags för mig och Tuva att gå hem för lite lunch. Idag fick Tuva blodpudding för första gången....och det uppskattades INTE (och jag förstår henne), men nu har vi iaf prövat. Efter lunchen så sov Tuva middag och jag passade på att pynta till första advent imorgon. Kransen på ytterdörren, stakarna i fönstrena, tomtar lite runt om i lägenheten och lite glitter. Imorgon ska även utebelysningen upp. Måste ta pappa till hjälp då jag inte riktigt har längden inne för det...inte ens när jag står på en stol tror ja...
Blev även att dammsuga och tvätta golven.
Madde ringde när jag nästan var klar och bjöd över oss på middag, och sånt tackar man inte nej till ;) När pyntandet var klart och Tuva vaknat knatade vi ut igen.
Väl hos Madde blev det tacos. Så gott och mysigt var det! Tusen tack kära syster.

Efter middagen så gick jag förbi konsum för att köpa hem lite mjälk och en godisbit ;) Hittade även några barnfilmer på rea som jag köpte till Tuva i julklapp (ni får inte skvallra till henne), nu kanske hon är lite för liten för film än, men hon blir väl större och då har vi iaf hemma.

Väl hemma igen så blev det direkt till tvättstugan för att tvätta ett par maskiner. Vid 21 var tvätten klar och jag kunde äntligen luta mig tillbaka.

Nu sitter jag i soffan och äter lite godis och slö tittar på tv samtidigt som jag bloggar. Googlar även en del...tror jag hittat svaret på min undra och det var inget att oroa sig för så det var ju bra!

Innan jag sluter mina två för dagen så ska jag ta en liten röjning i badrummet så det också är klart till imorgon, sen är det bara sovrummet kvar. Men det tar jag det första jag gör imorgon bitti när Tuva vaknat så jag slipper störa henne nu.

Inga kommentarer: