tisdag 22 november 2011

Tuva var lite hängig när jag hämtade henne på dagis idag. De hade tagit tempen på hene där oh då var den 37,1 så det var ju inte feber. När vi kom hem var hon trött och grinig och röd om kinderna, så jag fixade middag och hon åt rätt så bra tycker jag. När jag hade diskat och städat upp efter middagen så blev det att duscha Tuva, men innan duschen tog jag tempen igen då var den 37,7. Enligt vårdguiden räknas ju feber på små barn från 38 grader. Har lite svårt att avgöra om det var pga tempen eller om hon bara var trött som det var gnäll och ingenting passade. Får se imorgon bitti hur hon är.
Efter badet så blev det välling och lite mys i soffan innan jag la henne i sängen. Nu hoppas jag att hon får sova hela natten så kanske hon är pigg imorgon!

Annars så har min dag bara gått åt skogen! Allt går bara emot mig nu och snart vet jag inte ad jag gör. Inte långt ifrån tårar för snart orkar jag inte mer motgångar! Men det sägs ju att efter regn kommer solsken så det hoppas jag verkligen! För det behöver jag nu!!

2 kommentarer:

Thomas sa...

Kanske det är lätt att säga att det ordnar sig, det gör det ju alltid till sist men vägen dit är ju inte så värst rolig alla gånger, men som sagt efter snö kommer tö... Hoppas du håller ihop tills dess och som sagt vi är ju bara en dörr bort så välkommen in om så skulle vara.

Granne

Emelie sa...

Det där med vårdguiden lyssnar jag inte alls på. Själv blir jag hängig och känner av feber när jag kommer över 37 grader. Lilly har normalt sett 36,6-36,9 så när hon har 37,5 så räknar jag det som feber. Vad dom än tycker. Sen spelar ju allmäntillståndet också in förstås...

Jag håller med dig om HC. Jag har tidigare tyckt att dom har varit bra men nu börjar det balla ur mer och mer.

Hoppas att det löser sig för dig och att den här dagen blir bättre :)

Stor kram!