lördag 5 november 2011

Första veckan på jobbet är nu avklarad. Det har varit utbildning, och det kommer det även att vara i 4 veckor till. Utbildningen går väl sådär, fattar väl kanske inte så mycket ännu, men det kommer väl. Har ju ett tag till på mig att få allt att fastna. Men all utbildning är ju på engelska och det är ju kanske inte min starka sida direkt. Men om jag slutar att stressa upp mig och klistrar på lite självkänsla så går nog det här bra.

Idag var vi å tände ljus på kyrkogården. På mormor och morfars grav, sen tände jag ett ljus inne i kyrkan. Blev även ett besök till minneslunden. Var så fint att se alla dessa ljus.
Jag är ju i vanliga fall inte så förtjust i tända ljus, men när det är på kyrkågården och just en sådan här dag så tycker jag att det är fint.

Jag och Tuva har även varit till Denice på lite fika idag. Det var trevligt. Vi bor så nära men träffas ändå allt för sällan. Där stannade vi tills det var dags för Tuva att nattas. När jag sen la henne i sängen och hon fått sin välling så somnade hon på en gång.

Imorgon så ska vi till dagis och fixa med matbeställning. Lite nervöst, men jag har ju sällskap så det där fixar vi nog.

Nä nu ska jag ta å fixa lite här hemma innan jag ska slöa.

Inga kommentarer: