tisdag 15 november 2011

Var så trött när klockan ringde i morse, önskade verkligen att man fick ligga kvar i sängen. Tuva var lika trött hon, henne fick jag väcka för att vi skulle hinna till dagis i tid. Efter att jag lämnat henne gick jag hem en snabb sväng, samåker ju med grannen å när det var dags att åka till jobbet och jag skulle öppna bommen för att vi skulle komma ut med bilen så fastnar min nyckel i låset. Fick stå där å trilskas å svära ett bra tag så vi kom nån minut för sent. Men det gjorde inget för de hade inte startat dagens utbildning än.
Under dagen har jag fortsatt att vara trött så på eftermiddagen fick jag verkligen kämpa med att hålla ögonen öppna. Så det har varit en tuff dag.

Efter jobbet var det att hämta på dagis, hem å fixa mat och sen kom Fanny, Ida och Astrid. Hjälpte F med läxorna och jisses vilka läxor sen. Hon går bara i 4an, men tittade man på läxorna så undrar man ju verkligen vad skolan tror att de går i för klass. Det var inte direkt lätta, hur räknar de matte nu för tiden. Man ska räkna baklänges, framlänges (så kanske det inte heter), bakofram å upponer...ja det var då inte det lättaste. Sen var det engelska...var ju ord med som inte ens jag vet vad det betyder, herregud de går i FYRAN! Men det grejjade ju sig tillslut iaf.
När de gått så kom Janne, Inga-Lill och Emma förbi. Blev kaffe och lite surr. När de gått gjorde jag ordning Tuva för natten, la henne och hon somnade direkt efter vällingen. Passade på att ta ett varv med snabeldraken och städa ihop alla leksaker. Tycker inte att jag hinner någonting nu när man börjat jobba.

Hade ju tänkt att jag skulle lägga mig tidigt idag...men det sket sig. Måste ju få lite ordning på hemmet innan man kan lägga sig.

Imorgon så är det fotografering på dagis, så ska kliva upp lite tidigare för att duscha Tuva då hon var alldeles för trött för det nu i kväll. Hoppas att vi inte är lika trött imorgon då :)

Nä nu ska jag ta å fixa det sista i vardagsrummet så det ser hyfsat ut. När jag ska hinna med sovrummet och badrummet är ju en annan fråga. Någon som vill bli min hushållerska? För städning är absolut ingen favorit syssla.

Jo innan jag avslutar måste jag ju bara säga att världens gulligaste lilla kille kom till världen idag! Stort GRATTIS till pojken Marie. Han var så supersöt. Längtar tills de får komma hem så jag får snusa lite ;)

Inga kommentarer: