tisdag 1 november 2011

Äldre

Jag fyller tydligen år idag, men enligt mig så slutade jag med det för några år sedan. Finns lixom ingenting att fira längre. Sen jag fick Tuva så tänker man ju lixom inte på sig själv på samma sätt längre.
Men ett stort TACK till alla som har grattat mig idag!

Det var hårt att kliva upp i morse, när klockan ringde var jag så sjukt trött och Tuva sov så jag ställde om larmet 2ggr. Men tillslut tog jag mig upp. Fick väcka lillan lite försiktigt, fixade välling åt henne och medan hon åt så fixade jag mig själv. Sen blev det att göra Tuva redo för dagen och bege sig till dagis. Sen hem å hämta matlådan och sen åka till jobbet. Eftersom jag har en så snäll grann familj så får jag åka med herrn i huset då vi jobbar på samma ställe.
Det var att ta plats i utbildningslokalen igen och sitta där å lyssna lyssna å lyssna. Engelska språket är ju inte min starka sida, så hur ska detta gå?? Men det gäller att anstränga sig! Det kommer säkert att gå på ett eller annat sätt.

När dagen var slut så hämtade jag hem små trollen från dagis och fixade middag till dem. När syster slutat så kom hon hit å hämtade sitt lilla troll. Å då var Tuva så trött att det blev en flaska välling och sedan somnade hon direkt.

Det blev att diska och dammsuga för min del, sen en lång varm dusch. Å nu sitter jag här. Kommer antagligen att dåsa till snart ;)

Inga kommentarer: