måndag 21 november 2011

Blir så jävla trött på att bo i en liten håla där ingenting fungerar! När det äntligen inte är FK som krånglar så är det vår tragiskt dåliga HC. Jag var ju på HC när jag fick mitt ryggskott, var där och fick spruta och värktabletter då ingenting hjälpte. När jag var där fick jag inget läkarintyg och läkaren sa då att jag skulle höra av mig om FK skulle vilja ha ett intyg. Fick ett samtal om att det behövdes och ringde idag till HC, men tror ni att jag ska få något intyg då? NEJ!! Jag blev så jävla arg, men så är det när de ska ta in stafett läkare som bara stannar någon vecka. Det de erbjöd var att jag skulle kunna få anteckningarna om att jag var där. Men det hjälper ju inte mig.
Jag fick ringa tillbaka till FK och meddela detta och de hade då aldrig hört att de nekat någon ett intyg i efterhand. Handläggaren skulle ta upp detta med sina chefer för att se hur de kunde hjälpa mig och ringa mig imorgon på förmiddagen. Så nu är det bara att hoppas.
Mamma blev så arg så även hon ringde HC, hon fick iaf prata med en vettig människa som skulle se vad hon kunde göra för att hjälpa mig och återkomma.
Att det ALLTID ska vara något som krånglar. Ja vi har då helt klart en av de sämre HC i landet.

Nog om detta!!

Efter jobbet idag så blev det snabbt hem och hämta trollen från dagis. När vi kommit hem kom pappa hit, han hade mat med sig så det blev att sätta sig och äta makaroner och korv, var lite stressigt då det var föräldramöte 18.30. Pappa passade barnen medans jag å Madde gick på mötet. Det gick bra och det är mycket som händer där nu innan jul. Kransbindning, julpyssel, jullunch och allt vad det är :) Kul för barnen! Ångrar inte en sekund att jag har valt ett koperativ. Personal, föräldrar och barn är helt underbara!

När jag kom hem från mötet låg mitt lilla hjärta och sov, jag satte mig en stund framför tvn och sen har jag väl inte gjort så mycket vettigt. Nu ska jag ta å lägga mig. Vaknade alldeles för sent imorse, så jag ska försöka få en bättre start på dagen imorgon så kanske allt löser sig!

Inga kommentarer: