onsdag 21 januari 2009

Dörr jävel...

Har en liten galen men söt vän som ringde mig idag. Fick höra att min galna vän köpt sig en säkerhetsdörr för 24.900. Det är ju för fan helt sjukt, för en dörr jävel. Men har man köpt en 1:a på 44 kvadrat för 1,3 mille så kanske 25.000 bara är en droppe i havet. Och jag var naturligtvis tvungen att ifrågasätta dörren och varför man lägger pengar på en sådan tråkig sak, då fick jag svaret att i Sthlm litar man inte på folk och kan inte lämna en dörr helt öppen och olåst som här på landet. Vafan så mycket finns det inte i lägenheten att vara rädd om...eller iof, soffan är ju najs. Men det vore ju inte fel om någon kunde sno sängen, för kan ju lova att en ny säng vore en bättre investering än en säkerhetsdörr! Men nu var det ju inte mitt val. Och det var ju kanske bra det.

Men fatta vad jag kunde köpa för de pengarna...men nu har ju inte jag de pengarna så nu behöver jag ju inte tänka mer på det!

Inga kommentarer: