söndag 21 september 2008

Nu är man hemma igen efter en kväll med syskonen. Vi satt där i soffan å hade tråkigt då Denice kom på att vi skulle på björnsaffarie. Men innan den startade så fick vi lite spaningsuppdrag, såg ju blåljus som måste undersökas. Men som de flesta kanske vet så är ju jag rätt mörkrädd, så jag var lite feg när vi skulle smyga i buskarna ;)
När vi smygit klart och sprungit, eller ja...jag joggade kanske mest i ca 100 m så var man som en slagen hjälte i bilen. Måste verkligen träna upp kondisen.
Efter vårt lilla span där så var det ut i skogen för att kolla efter en liten nallebjörn. Men tror ni på den själv? Att vi fick se någon björn? Nope. Det vi såg var fjärilar, och det är ju inte så mycket att skryta med. Men jag har ju redan sett björn i år 2ggr på samma dag så jag har väl sett min kvot för detta år.
Efter detta blev det lite by ragg på Sveg, åkte nog överallt och ingenstans, och jag kan verkligen säga att Sveg är dött. Händer ju absolut ingenting här.
Efter bilåkandet så var det tillbaka där vi började, i soffan. Kollade lite tv, fasst jag sov säkert mest. Brukar ju ha en tendens att somna, jag är väldigt trevlig att ha på besök om kvällarna. Hälsar på och somnar på soffan. Hm....snart får jag väl inte vara med efter kl 22. För då somnar jag ju ändå.
Nu är det verkligen dags för sängen, jag är verkligen uppe på övertid. Men hoppas att jag får sova länge imorgon. Vill inte vakna tidigt för det står STÄDNING på mitt schema för dagen.
God natt!

Inga kommentarer: