fredag 30 september 2011

Trött mamma

Igår vaknade Tuva vid 21 tiden då hon var tvungen att ha en ny blöja. Tog upp henne, fixade blöjan och skulle lägga henne igen, men det gick hon INTE med på. Hon skrek och ville verkligen inte sova. Jag fick ha henne i knät i soffan och försöka lugna henne, varje gång jag skulle försöka att lägga henne så bara skrek hon. Stackars lilla tjej. Prövade att ge henne välling, hon drack den med det hjälpte inte mot hennes ovilja att sova. Eftersom hon gallskrek så fort vi gick in i sovrummet så la jag mig med henne i soffan och strax innan 01 somnade hon äntligen. Då kunde jag bära in henne till hennes säng och jag fick lägga mig i min.
Trodde att hon skulle sova länge idag, men inte, vid 6tiden någon gång så vaknade hon. Det blev välling efter en liten stund, hoppades att hon skulle somna om, men inte. Så vid 7 var de bara att ta å kliva upp.

Idag ska jag skjutsa Tuva till hogdal då hon ska vara där i helgen. Ikväll ska jag umgås med J och bara surra helt ostört. Ska faktiskt bli rätt skönt. Får se om vi kanske kikar förbi Knuten också.

Nä nu ska jag ta hand om lilla busan här.

Inga kommentarer: