tisdag 20 september 2011

Dagis

För ca 1 timma sedan kom vi hem från förskolan. Vi gick dit till 10, Tuva lekte och brydde sig inte så värst mycket om sin mamma ;) Jag fyllde i ett papper och pratade med fröknarna. Bestämde att Tuva börjar sin inskolning den 10/10. Men vi kommer att vara där och hälsa på några dagar i veckan för att inskolningen ska gå lättare. Det känns fortfarande super och personalen är jätte trevliga. De föräldrar jag träffat är även de jätte trevliga. Hoppas på att få träffa fler av dem snart. Men det blir nog. Ikväll skulle de ha P-möte, då bestäms det vem som ska hålla i Tuvas inskolning. Själv känner jag att det inte spelar så stor roll för alla är jätte gulliga.

Vi stannade även kvar över lunchen och Tuva åt väldigt bra! Det är ju tur att hon inte är kinkig med maten. När alla var klar med maten var det dags för barnen att gå ut och de små skulle sova, så då gick vi hem. Jag la Tuva i sängen och hon sover ännu. Förstår att hon var trött, mycket nytt att ta in.

När hon vaknat så ska vi mysa på här hemma och vänta på att moffen kommer hit och byter bil. Han ska även få hjälpa mig att byta lite glödlampor. Jag är ju så kort och når inte ens om jag står på en stol.

Nä nu ska jag försöka vila lite innan Tuva vaknar. Har ju inte blivit så mycket sömn då Tuva sov dåligt i helgen.

Inga kommentarer: