tisdag 20 september 2011

Hemma!

Igår åkte vi hem igen från Örebro. Har haft bra dagar och Tuva har trivts som fisken i vattnet med undantag för sovandet. Det ville hon inte alls vara med på och har sovit jätte dåligt i helgen. Men det har gått bra ändå.
Igår var det ju dagen D för min syster och jag skjutsade runt henne i stan till de ställena hon skulle. Tur att C var med, annars hade vi aldrig hittat. Så tack för hjälpen!

När syster var klar med det hon skulle åkte vi till M´s jobb för att säga hejdå eftersom jag inte hann med det på morgonen. Jag var så trött när han åkte till jobbet eftersom Tuva vaknat vid 3 på natten. Men det blev en hejdå kram och sen rullade bilen vidare. Vi åkte för att hämta mina saker och lämna av C, sen åkte vi hem till systers svärmor. Där fick vi lunch och efterrätt. Sen var det att packa in ännu mer saker i bilen och åka hemmåt igen.

Vi fick stanna rätt mycket efter vägen. Jag var rätt trött efter att ha vart vaken på natten, så det kändes tryggare att stanna någon gång extra så jag fick lite luft och sträcka på mig. Sen var ju barnen tvungna att få sträcka lite på sig med.
Vi stannade även i Gagnef för att äta middag. Vi kanske stannade på det sämsta matstället någonsin. Jag och syster delade på en pizza, tog en vitlökssås och varsin dricka, ungarna delade på en köttbullar och mos. Det blev 192 spänn. De tog fan 18 spänn för vitlökssåsen. Det var lite väl dyrt kanske. Å det var inte ens gott. När ungarna vägrar öppna munnen efter en tugga trots att de var jätte hungriga, då är det inte bra mat. När vi gick därifrån var det inte mycket av maten som låg i våra magar.
Vi fortsatte resan och i Mora stannade vi till på Willys. Syster kutade in och handlade välling och gröt till barnen och sen köpte hon två drick yoghurt till barnen som de sörplade i sig. Sen var Tuva grinig en bra bit efter vägen. Fick försöka få i henne en banan i Noppikoski, sen somnade hon.
När vi väl var hemma igen så somnade hon ganska så fort i sin egen säng, jag gjorde lite mackor och satte mig framför tvn en liten stund. Orkade inte vara uppe så jätte länge då jag var jätte trött.

Tuva vaknade vid 5 i morse men låg kvar i sägen till strax innan 6, då var det bara att kliva upp efter att hon fått vällingen. Nu sitter hon och rotar i min låda i bokhyllan. Hon har lärt sig att dra ut lådan helt, så den står på golvet och Tuva sitter och plockar i sakerna. Hon är så söt.

Idag ska vi även gå på dagis vid 10. Sen har jag inte mycket mer planerat. Eller jo jag ska fråga Marie om jag får låna en maskin när hon har tvättstuga. Har lite som jag skulle behöva tvätta upp. Sen ska det väl inhandlas lite mat också.

Inga kommentarer: