tisdag 13 september 2011

Förskolan

Idag har vi vart och besökt förskolan där det är tänkt att Tuva ska börja. Hon struntade nästan helt i mamma och lekte på bra, hon var nog inte så sugen på att gå hem när de andra skulle äta lunch. Men vi kommer att gå tillbaka snart igen och hälsa på. Verkar vara ett bra dagis så det ska bli kul att få vara där och titta lite.
Tuva har ju turen att redan ha en kompis på dagis, blev nog glad att se honom där idag. Som vanligt ville Tuva pussas en massa, men fick inte riktig respons på det ;) De är så söta de små liven.

Tuva ligger och sover en stund nu och jag ska väl försöka passa på att städa, kl 16 är det dags för tvättstugan. Då ska det tvättas sängkläder och lite annat. Vet att jag alltid skriver att jag ska städa men att det aldrig händer, men nu är det ett måste! Så jag måste sätta lite pli på mig själv och ta tag i den här röran. Men det är skillnad på att ha rörigt och skitigt, det är iaf bara rörigt tack och lov.

Ska försöka komma på lite saker som Tuva behöver ha till vintern också. Tur att hon fyller år snart så man kan önska lite. Själv har jag iaf fixat lite presenter. Men måste försöka hitta lite annat också. Overall, mössa, vantar och varma skor. Sen så lär det ju bli något ombyte för att ha på dagis sen. Hoppas jag kan skicka med en slant med min mamma som ska till Ullared, för där finns det säkert bra saker till bra pris.

Nä nu ska jag ta tag i hemmet.

Inga kommentarer: