måndag 26 september 2011

Städ, tvätt, städ, tvätt...

Tar en liten paus i mitt städande. Har skurat upp i badrummet och det tog sin lilla tid, röjt i hallen och tagit bort alla kläder som är för kalla att ha nu. Hängt fram våra höst/vinter jackor, overall och regnställ. Jag har precis slängt i min 5e maskin med tvätt och mer lär det bli. Har inte haft tvätt tid på ca 2 veckor så jag kan ju säga att jag har en hel del som ska tvättas. Måste få hit maskinen som jag skulle få av faster.
Emellan detta har jag gått en sväng med Tuva så hon fick sova sin förmiddags vila i vagnen, för när hon sov passade jag på att städa de jag skrev tidigare.
När hon vaknade var det dags för att göra lunch. Det blev makaroner och lite vegetarisk taco färs. Tuva tyckte det var jätte gott så det var ju bra. Efter maten så kom Marie på en kopp kaffe och när hon gick så blev det att fortsätta städa.
Nu känns det inte som om det är någon idé att städa mer medans Tuva är vaken. För det jag plockar ihop tar hon fram ;)
Å snart är det väl dags för att fixa dagens middag. Idag blir det kassler med ris och sås. Jag ska även försöka roa Tuva så gott det går för hon är jätte trött. Men känns lite dumt att lägga henne nu, för då blir det säkert svårt ikväll.
När hon lagt sig blir det att fortsätta röja. Då är det köket som ska få sig en omgång och sovrummet tar jag nog imorgon, vet inte om jag orkar det idag. Men vi får se.

Nä dags att förbereda inför middagen tror jag.

Inga kommentarer: