måndag 3 oktober 2011

Idag har vi varit på dagis och hälsat på lite. Vi var inte där en så lång stund idag, men vi kommer väl hälsa på något mer i veckan. Sen på måndag så drar ju inskolningen igång.

Efter besöket på dagis så blev det att skjutsa lilla Minis och Madde på sjukan då Minis har fått något virus. Tror det var en släng av öroninflamation med. Stackars mosters lill tjej. Hoppas att hon får sova bättre i natt iaf och att hon snart blir bra. Jobbigt när de små är sjuk.
Medans de var på HC så passade jag och Tuva på att smita in på jobbet och hälsa på lite, snart så ska man ju vara där varje dag..
När de var klar på HC hämtade vi dem och begav oss på Knuten för att äta pizza. Riktigt gott :)
Åkte sen hem till syster och stannade där tills det blev middagstid, då åkte jag och Tuva hem och fixade mat. Direkt efter Tuva ätit upp middagen så åkte vi tillbaka till Madde med nezeril för barn som Minis behövde. Sen hem igen och fixa och dona lite. Diskade och busade med Tuva innan det var dags för henne att sova. Då hon bara sovit korta stunder idag och inte fått någon ordentlig vila så somnade hon gott vid 18.40 ungefär.

Imorgon blir det att åka till Hogdal en sväng, jag ska klippa mig och Tuva ska få busa med mormor under tiden. Är som vanligt nervös inför klippningen, men det ska nog gå bra. Är ju som ni kanske vet väldigt skraj för att gå till frisören, nästan lika hemskt som de med tandläkar skräck tycker att det är att gå å kolla tänderna. Men jag vet att Maria fixar det här. Och jag brukar ju trots allt vara nöjd när jag går därifrån, så det lär jag bli denna gång oxå. Och jag ska försöka att inte vara så frågvis och jobbig när jag sitter där i stolen.

Nä nu är det dags för en snabbdusch och sen hoppa i säng så man orkar upp imorgon!

Inga kommentarer: