måndag 24 oktober 2011

Fullt upp

Helgen har vart jätte mysig. Tuva har haft farmor, farfar, faster och hunden Bulle på besök. De kom vid 19 tiden på fredag kväll, stannade här till ca 22.30 och lekte och busade en massa med Tuva. Faster stannade här och sov hos oss. På lördagen var Tuva uppe med tuppen och var glad över att se sin faster här. När hon vaknade så gav Tuva henne världens smil. Så sött!
Det blev en massa bus med alla och hunden var också intressant, hon kröp iväg med en väldig fart när han kom för nära, men samtidigt så ville hon krypa fram å kolla in honom.
Vi tog en promenad till Dollar, sen åkte vi till Ica och hyrde film och på Svegskrogen för att äta. Där busade Tuva på en massa oh var lite bråkig ;) Kastade maten på golvet och pratade på en massa.
Väl hemma så vart det en massa lek. Tuva fick ju en massa fina pressenter. Overall, jacka, body, byxa, strumpbyxor, strumpor, 2 par skor, handskar, halskrage, namnskylt till vagnen och Hello Kitty lego :) Allt var jätte fint. Tuva och hennes farmor och farfar lekte med lego och hade nog väldigt kul. Tuva hade inte ens tid att sova middag på lördagen så nattningen var ingen lek. Hon var verkligen övertrött, ville inte alls komma till ro och sova. Farmor vaggade henne i famnen och försökte få henne att äta lite välling. Men efter en bra stund så somnade hon gott.
Vi andra kikade på film och åt en massa godis på kvällen. Väldigt trevligt. När farmor och farfar åkt till hotellet för att sova så satt jag och M och pratade och tittade på en bra film på tv. Men vid 1 var vi så trötta att vi la oss.
På söndagen blev det återigen lite lek och bus innan de alla skulle åka hem igen. De åkte mitt på dagen och det blev lite tomt här hemma. Hoppas att det inte dröjer allt för länge innan vi ses igen.

På söndag eftermiddag så var jag och Tuva och firade Fanny som fyllde 10 år. blev paketöppning för hennes del och vi fick en massa gott fika. Älskar verkligen maräng tårtan som Marie gör :)

Idag var det återigen vardag och tillbaka till rutiner. Det blev dagis för Tuva och jag var ut på Sveg och fixade lite papper å så. Sen gick jag å syrran hem till Marie och fikade.
13.30 så gick jag å hämtade Tuva. Vi busade och byggde lite lego...eller jag byggde och Tuva tog isär. Som det ska va ;)

Har även haft tvättstugan idag...lika tråkigt som alltid. Har även tagit itu med mitt diskberg. Nu ska jag bara plocka upp alla leksaker och sen blir det nog natten för mig.

Inga kommentarer: