tisdag 25 oktober 2011

Idag har Tuva varit på BVC för vaccin, vägning och mätning. Hon vägde nu 9360g och var 73 cm lång. Hon är stor nu lilltjejen. Sprutan var inte alls kul, själv så hatar jag ju sprutor så det gjorde verkligen ont i mammahjärtat av att se lillan så ledsen. Tur att det gick över fort.
Vi gick förbi jobbet en stund och surrade lite och strax innan vi gick så somnade Tuva i vagnen. Jag passade på att gå å lämna in lite papper på F-kassan och Skattemyndigheten. Sen blev det ett besök på Ica för att handla lite middag.
Tuva sov när vi kom hem och jag försökte väcka henne så hon skulle få i sig lite lunch, men hon var så trött. Hon sov så länge att hon inte åt något förran efter 14.30. Efter att hon ätit gick vi hem till Marie på kaffe.
Väl hemma igen så blev det lite bus och vid 17 tiden vart Tuva lite hungrig igen så då blev det korv och mos till henne och korv med lompe till mig. Så himla gott. Jag fick ju en hel massa lomper i helgen så jag har massor i frysen!
Efter maten blev det en dusch för Tuva, sen tittade vi på Babar och myste i soffan. Helt plötsligt var klockan nästan 19 och Tuva var trött igen. Hon har redan somnat och ligger och snarkar.

Imorgon är det dagis igen för lillan och jag ska uträtta lite ärenden. Banken, ringa lite och fixa med lite papper hade jag tänkt. Sen kommer ju min mamma hit strax efter 15. Hon ska nämnligen tillbringa kvällen med Tuva eftersom jag ska på mitt livs första föräldramöte. Men det ska bli intressant.

Nu vet jag inte vad jag ska hitta på, men det blir väl att diska upp efter middagen och sen ska jag fixa iordning Tuvas dagiskläder innan jag bänkar ner mig i soffan.

Inga kommentarer: