måndag 17 oktober 2011

Kanske dags att göra sig iordning för natten. Men ska ta å hoppa in i duschen först, så slipper jag det imorgon bitti. Imorgon blir det nämnligen en heldag på dagis för oss. Vi ska ju vara med på matdag och då ska vi vara där 08.30 - 15.30 så det gäller ju att vara pigg. Ovant att behöva ställa klockan efter ett helt år, men vi ska nog orka upp. Blir att kliva upp vid halv sju - sju tiden om jag ska hinna med allt. Sen ska man ju försöka få i lillan lite frukost också. Det brukar vara svårt den tiden, hon brukar inte vilja äta före kl 9. Men det löser sig nog, å vill hon inte äta så får hon väl klara sig på vällingen hon alltid får i sängen på morgonen.

Hoppas att vi får sova hela natten i natt bara...min hosta är väl hyfsad, alltid värst på kvällen/natten. Men nu har Tuva börjat att hosta också, hoppas bara att det inte är så störande för henne att hon inte kan sova hela natten.

Efter dagis imorgon tänkte jag att jag skulle sätta mig och skriva en matlista, ska försöka handla upp lite och ha lite storkok nu innan jobbet börjar. Lär ju inte hinna med att laga så avancerad mat under veckorna sen så jag tänkte att jag skulle göra lite rätter och frysa in. Någon som har tips på mat som passar både mig och Tuva? Vore tacksam på tips då jag har lite brist på fantasi och det bara blir lika å lika hela tiden.

Nä dags att hoppa in i duschen nu.

1 kommentar:

Emelie sa...

Falukorvsgryta kanske? Det gjorde jag idag, billigt, lättlagat och det gick rätt snabbt. Mjuka smaker och matigt :)
Köttfärsbiffar med potatismos? Makaronilåda? Vet ju inte vad som faller er i smaken ;)