fredag 22 oktober 2010

Lyxfällan

Allvarligt talat, HUR kan man på allvar tro att man kan leva på ett litet plastkort? Verkar inte som om människan fattade att pengarna skulle betalas tillbaka. Och vilka höga drömmar sen...Hollywood och sälja båtar eller vad var det? Innan hon åker kan hon ju lära sig att ta ansvar för sitt liv och sitt sätt att leva här hemma i Sverige.
Hur kan man ens uttala sig om att man hellre lever som en knarkare än ett vanligt svensson liv? Hur korkad får man vara egentligen. Bara hoppas att det gick upp ett ljus för henne och att den stackarn fattar vad livet är. Att det inte är att hänga på Stureplan hela dagarna och shoppa. Att man faktiskt måste jobba och betala sina räkningar.

Jag är vaken lika tidigt idag, vaknade vid 5, men tvingade mig kvar i sängen så jag gick inte upp förrän 6. Har suttit och glott runt lite på nätet, läst lite tidningar och kollat runt lite på face. Tänkte att jag skulle sätta mig och kolla på lite julklappar. Måste ju börja med dem nu. Och jag har så himla många att köpa till, och i år kommer jag ju att ha en egen liten bebis att skämma bort :D

Sen så ska jag väl ta å försöka hitta en bröllopsdagspresent till mamma och pappa, den 1/12 så firar de 20 år som gifta, tänkte att nåt kan man ju hitta på att ge dem, men vad? Någon som har ett förslag?

Inga kommentarer: