onsdag 6 oktober 2010

I morse var det ett BM besök som var planerat, jag kom dit och gjorde kontrollen, visade sig att jag var lite stor så jag blev skickad ill förlossningen i Österund för en extra kontroll.
Kom in dit vid 14 tiden, fick göra ctg, de mätte fostervatten och gjord UL samt klämde och kännde. Visade sig att jag hade för mycket fostervatten. Fick göra en ny ctg kurva och pratade med läkaren. Men efter nästan 5 timmar där så fick jag åka hem igen och får komma tillbaka på ett återbesök nästa vecka. Så vi får väl se då hur det ser ut med allt. Jag hoppas ju att det har stabiliserat sig så jag inte får ännu mera vätska, för då måste de nog ta bebisen lite tidigare. Enligt mätningarna d gjorde så var bebisen mellan 12% - 20% större än en normalbebis. Så går jag full tid så finns risken för ett 4kg barn. Men hon mådde iaf bra där inne i magen och det är ju huvudsaken.

Nu är jag så trött att jag håller på att stupar, så nu är det bäst jag stänger ner här och lägger mig och sover lite.

Inga kommentarer: