tisdag 21 oktober 2008

Husligt värre

Nu har jag vart lite huslig igen. Lagat mat, ätit, diskat och fixat matlåda. Sen har jag hunnit med att få in 3 maskiner tvätt och hängt. Måste byta sängkläder samt ha rena kläder till kryssningen på lördag!
Så nu sitter jag här i soffan och snyltar på Maries dator (som vanligt). Måste skaffa en egen snart! Helst nyss.
Sitter här och väntar på att kvällens tv program ska börja. Är ju de desperata hemmafruarna ikväll! Och det får inte missas! Sen kan jag inte bestämma mig om det blir Uggly Betty eller SOS Familj kl 20. Vilket världsproblem va?!

Har faktiskt tänkt rätt mycket på julklappar idag. Vad ska man köpa till alla och vad vill alla ha?
Elenor har jag handlat klart till, det har vart färdigt sedan länge. För er som inte vet vem hon är så är det min stora syster. Detta är dock den enda julklappen som är klar. Sen är det ju massa fler som skall få julklappar. Skriver upp alla här så kan ni väl hjälpa mig med förslag!? Snälla komentera era förslag!

De som ska ha en klapp är:
Mamma, Pappa, Storebror Håkan 36 år, Lillasyster Madde 18, Systerdotter Tilda 1, Svägerska 31, farmor, farfar, lilla Tyra, Gud dotter Ida 5, hennes syster Fanny 7, Theo 6.
Ja sen är det säkert en hög till som jag bara har glömt helt enkelt.

Men först så är det födelsedagar som skall klaras av. Fanny blir ju 7 år nu den 23e sen blir ju Ida 5 och deras mamma fyller ju år hon oxå!
Sen har vi ju lilla mig som blir halvvägs till 50! Funderar ju på att ha något slags kalas iaf.

Nä nu ska jag vänta på att den sista maskinen blir klar så jag kan duscha och krypa ihop i soffan!

2 kommentarer:

Erik sa...

3 maskiner? Är det en tjej grej att alltid få till fler antal maskiner med samma mängd tvätt som en kille med samma resultat?

Mina Bravader sa...

Ja men man kan ju inte blanda färger hur som hellst. Vi tjejer är nog lite mer noga med det där. VIll ju inte ha svarta kläder som blir grå efter ett tag.
Och inte vita kläder som blir rosa... ;)