onsdag 23 mars 2011

Varför ska allt vara så jävla svårt? Just nu är det mycket som krånglar. Underhållet har nu dragits in för Tuva och bostadsbidraget me. Bara för att hennes pappa inte skriver på ang. hennes adressändring. Nu är det väl kanske inte någon katastrof för vi klarar oss ändå, men det är irriterande.

Sen så har jag ju bara hälften av alla föräldradagar kom jag på idag, så nu har jag strulat med det hela dagen. Hoppas att hans mamma kan få honom att fatta att han ska skriva över de dagarna på mig. Men det lär han väl inte göra för att jävlas. Men om jag förstod det rätt så får jag dagarna automatiskt om hans papper från norge ang. avskrivning från att bo i svverige kommer in. För då har han ingen rätt till föräldradagarna.

Ska även fixa det där om vårdnaden. Blanketten om stämningsansökan är beställd :) Mindre kul är det ju att det kan ta ända upp till 2 år att få ensam vårdnad. Men jag ska strida. I mina ögon har han förbrukat sin rätt.

Nä nu ska jag laga mat!

2 kommentarer:

Emelie sa...

Det är inte bara du som tycker det, så kämpa på! :)

Anonym sa...

Men vilken otur du har!! Så var det ju inte för mig, det gick ju så snabbt.
Hoppas det löser sig för dig snart.
Kämpa på!! :-)