torsdag 10 mars 2011

Idag skiner solen så fint ute, och vad gör jag....jo jag sitter inne. Tuva har inte vart så pigg på förmiddagen, men jag tror hon börjar komma i form igen. Ska väl ta oss ut en stund senare så hon får sova middag i vagnen. Hon sover ju som allra bäst ute.
Därför är det så skönt att bo så som vi gör nu. Efter en promenad så kan hon fortsätta sova i vagnen ute på gården.

Igår skickade jag iväg ett mail som jag nu väntar svar på. Då det är lite ovisst ang. jobbet så tänkte jag att man kunde se vilka andra vägar man kan gå. Jag har ju alltid velat bli barnmorska, men vägen dit känns väldigt lång. Så jag har iaf tagit ett litet steg i att skicka iväg ett mail ang att läsa till uska på distans. Vore ju perfekt att kombinera mammaledigheten med studier. Så spar jag lite dagar också. Men vi får väl se hur det blir. Väntar ju på svar så...Och sen beror det ju på CSN också förståss.

Nä dags att ta tag i disken innan man ska ut. Hoppas solen är kvar ett tag till.

1 kommentar:

Emelie sa...

Jag tänker lite likadant, funderar på att plugga till ämnena jag behöver innan socionomprogrammet på distans efter jul och sen försöka hitta ett program som passar mig på distans hösten 2012 :)

Man får passa på nu när man ändå vänjer sig vid lite pengar och när det blev som det blev på jobbet :P