tisdag 15 mars 2011

Idag kom vi hem igen efter att ha vart i Hogdal sedan i lördags. Skönt att komma "hem" å bli lite ompysslad ibland.
Tuva fick även träffa gudmor lite och jag min kära vän. Alltid lika trevligt. Skulle vara skoj att träffas lite mer. Kanske över en helg eller något. Gäller bara att hitta tiden. Trodde jag skulle få en massa tid nu när jag är mammaledig, men jag tycker att det händer massa hela tiden. Vill ha fler timmar på dygnet!

Idag ringde de från F-kassan ang bostadsbidraget, eftersom K inte skrivit på att Tuva bor hos mig så tar det här tid, och de kan inte betala ut retroaktivt. Så imorgon ska jag ringa skattemyndigheten och skynda på det här. Han är ju inte kvar i Sverige, så vad ska jag göra?! Han kommer ju inte skriva på. Det är mycket pengar man förlorar så jag vill ju att det ska komma igång.

Imorgon ska jag å lilla Tuva på BVC och väga och mäta hade jag tänkt. Sen ska det bli ett besök hos polisen för att höras mer om min anmälan. Hoppas det är sista gången nu! Vill att det ska bli klart. Vill lägga allt bakom mig nu! Orkar inte mer. Så imorgon så är det en hel del som ska göras.

Nu är det bara ca 30 min kvar till de desperata hemmafruarna :) Så det blir att sätta sig bekvämt i soffan och kika!

Tuva vaknar säkert också snart för lite mat. Hon åt vid 17 och hon somnade utan mat vid 18.45, så ett mål mat till måste hon ha min lilla älskling. Har hon inte vaknat innan 21 så väcker jag henne så hon kan sova gott sen.

Inga kommentarer: