tisdag 30 april 2013

I fredags hade vi tjej kväll på Tuvas förskola. Alla mammor och fröknar samlades för att äta god mat och dricka gott. Maten bestod av en Italiensk planka med en massa gott på. Massa skinkor av olika slag, korv, mozarella, tomater, vindruvor, pesto, grissini, pastasallad och en massa annat gott. Det är verkligen något jag kan rekommendera att köpa. Finns på Ica här i Sveg, inte så dyrt och massor av mat!

På lördagen åkte jag till Hogdal för att hämta hem lill skruttan, passade på att beställa hem mat från Pizzerian och åt med mamma, pappa och syster. Tuva och Amina var riktiga små bus kusiner och ville inte alls lyssna på oss, men de hade ju roligt iaf, ävven om vi vuxna blev lite trötta ;)

I söndags gjorde vi inte så mycket, var mest hemma tror jag. Kommer faktiskt inte ihåg.

Igår lämnade jag Tuva på dagis och satte mig och pluggade, tittade på en massa filmer gällande mina uppgifter och läste en del.
Vid 13 tiden kom Patrik hit, vilket var en bra överraskning då jag trodde att han skulle komma senare på kvällen.
Kl 15 så skulle jag på möte med banken, var en massa papper som skulle skrivas på och nu är det fixat och allt gick bra. Efter bank besöket så bjöd Patrik på pizza som vi tog med hem, jag hämtade hem Tuva från dagis och hon blev överlycklig över att få en helt egen pizza.
Efter maten gick vi hem till Madde, Saman och barnen och fikade, fick kaffe och Banoff paj. Riktigt gott!

Idag har jag fortsatt att plugga, plus att jag har tvättstugan fram till kl 16. Så det har vart en del spring fram och tillbaka. Även mamma har varit här och hon och Patrik hjälptes åt ute på gården för att få bort lövhögarna och in med alla vintersaker i förrådet. Tack för hjälpen!!

Ikväll ska vi grilla och sedan ska vi gå ner till Medborgarhuset där Maj brasan skall tändas.

Nä nu är det dags att gå till tvättstugan igen!

Inga kommentarer: