onsdag 10 april 2013

Idag är Tuva på dagis, och som hon har längtat efter det. Har märkts tydligt att hon saknat alla sina kompisar. Så hon kommer nog att vara nöjd när jag hämtar henne idag.

Jag skulle ju ha haft matdag idag eftersom jag bytte bort den i måndags, men då jag inte är frisk så fick jag byta igen, så nu är det på fredag. Så jag hoppas att jag hunnit bli frisk tills dess. Bara den här jävla hostan och snorandet försvinner.
Men då Tuva är på dagis så kan jag försöka vila lite mellan pluggandet och allt annat. Har försökt att fixa lite annat idag med.
Då jag förnyade mitt bostadsbidrag i slutet av februari och ännu inte hört något därifrån så ringde jag F-Kassan idag. Killen jag pratade med var så hjälpsam och skulle fixa så mars betalningen kommer nästa fredag. Ändrade också min nya inkomst då jag får lägre nu när jag läser. Så då blir det ett nytt beslut igen. Är ju tur att man har den här möjligheten och att man har en möjlighet att få bidrag.

Jag skulle även prata om underhållet som jag inte fått på ett år...men hon som har hand om det var på lunch. Så jag får väl ringa tillbaka dit senare idag.

Jag har även ringt ner till kommunen då jag ska ta tag i det här med vårdnaden. Men även den som kan hjälpa till med det var upptagen och var anträffbar imorgon. Så det får bli att ringa tillbaka då.

Så lite har jag hunnit med idag...har även påbörjat uppgiften gällande att reflektera över varför hjärt- och kärlsjukdomar är vanligare nu än för 70 år sedan. Har suttit och läst en massa material i flera dagar nu och ska ta å skriva ihop allt så det blir bra. Har väl suttit å skrivit en å en halv A4, men det är ju mycket mer som ska till. Å än så länge är det bara en handskriven kladd, så det är nog mycket som kommer att ändras innan det är klart. Men jag SKA bli klar med det idag. Sen har jag bara en uppgift kvar, eller en halv, för första delen har jag redan gjort. Hade hoppats på att kanske kunna hinna påbörja det idag också så man har morgondagen på sig att bara finslipa allt och skicka in uppgiften. Den ska ju vara inne på fredag, men då jag har matdag då så vill jag skicka in den imorgon kväll.

Nä nu ska jag återgå till mina uppgifter.

Inga kommentarer: