måndag 8 april 2013

Ett C!

Första veckan som student är nu avklarad och första uppgiften gick bra. Fick betyget C, som motsvarar ett VG. Så jag är definitivt nöjd. Bara hoppas att det kommer att gå lika bra denna vecka och att jag får lika bra eller bättre betyg.
Den här veckan ska jag läsa om andningen samt om KOL och hjärt- kärlsjukdomar. Det kommer nog att gå bra för KOL kan jag ju faktiskt en del om då jag själv har lungemfysem. Men mina besvär är ju tack o lov inte så utvecklade. Har redan börjat skriva en massa, och hoppas att jag kan få ihop något riktigt bra tillslut.

Helgen har vi spenderat lite överallt. På fredagen var vi i Hogdal, följde med mamma på Bingo och vann en liten slant, så det var ju kul. På fredag kväll blev Tuva sjuk, började lite smått på torsdagen, hon fick feber, snorig och en hemsk hosta som gjorde att hon tillslut kräktes upp en massa slem. Mammas lilla hjärta.
På lördag förmiddag åkte vi till Ramsjö, Tuva var ganska pigg hela dagen, men på kvällen kom det en febertopp igen och hon var lite dåsig. Somnade tidigt på kvällen, men sen blev det en natt då hon vaknade ganska mycket. Hon vaknade och var jätte ledsen å klagade på ont i halsen. Ville dricka en massa vatten och sedan tog det ett bra tag innan hon lugnat ner sig och somnade om. Sen var det samma visa igen och igen...Inte lätt att vara liten. Idag har hon faktiskt vart ganska så pigg måste jag säga, var bara i morse som det kom upp en massa slem, men annars har hon vart ganska pigg.
Meningen var att vi skulle ha matdag på dagis imorgon, men jag fick byta med syrran som hade matdag på torsdag. Tuva är inte redo för dagis än och det är ju dumt att smitta ner de andra små barnen.
Så imorgon så ska vi mysa på här hemma. Jag ska plugga i den mån jag hinner, annars så ska jag bara mysa med Tuva och ta det lugnt.

Nu har klockan visst passerat midnatt å jag sitter här med min tekopp. Kanske dags att krypa till kojs så iaf jag är pigg imorgon.

Inga kommentarer: