tisdag 2 april 2013

Student

Nu har jag äntligen en egen ny dator så jag kan börja ta upp det här med bloggandet igen.
Om det nu är någon som läser? Ni kan ju lämna ett litet spår av er, bara kul att se vilka det är som läser.

Idag har jag börjat en ny del av mitt liv, jag har blivit student! Det är något jag funderat på väldigt länge och nu äntligen tog jag tag i det. Det är både spännande och skrämmande, men det kommer nog att gå bra. Det verkar intressant iaf.
Jag har tagit tjänstledigt från jobbet och skall nu ägna mig åt läsandet en tid framöver. När jag lämnat Tuva på dagis i morse så åkte jag ner på Miroi, hämtade min bok och sen var det hem och logga in på min kurssida. Första kursen jag läser nu är Medicin 1. Så idag har jag påbörjat min första inlämningsuppgift som skall vara klar på fredag. Arbetar med celler, skrivit om lungcancer och imorgon är det dags att läsa och skriva om stamcellsforskning. Det ska bli spännande, men det skulle inte ha skadat att få mjukstarta med något lite enklare. Men det här fixar jag. Jag har aldrig haft något direkt vidare läshuvud, men nu jävlar ska jag fixa det här och jag skall ge allt jag har. Ja just ja, kanske ska berätta vad jag ska läsa till, det ska bli en undersköterska av mig. Till att börja med iaf.

 Min bästa kompis de närmsta veckorna är numer:

Inga kommentarer: