tisdag 11 juni 2013

Knallar på...

Ja här knallar dagarna på som vanligt. Jag pluggar och Tuva går på dagis om dagarna. Det går riktigt bra när det gäller studierna för min del. Det är ju skönt det. Har tentat av min första kurs som var Medicin 1, har inte fått svar om hur det gick än, men jag hoppas att det gick skapligt iaf.
Har iaf börjat min andra kurs nu som är vård och omsorgsarbete, är inne på fjärde veckan redan och på de två första inlämningarna fick jag högsta betyg, tredje har jag inte fått svar på men kan ju hoppas att det blir ett A där med :)
Den här veckan är det lite roliga uppgifter, eller så roliga är de inte, men roliga att uppleva med mycket skratt. Ska ha tre praktiska uppgifter där det gäller sig att sätta sig in i rollen att ha behov av hjälp, jag ska be någon jag känner att klippa mina naglar, mata mig och borsta mina tänder. Det låter kanske inte så kul, men det lär bli hysteriskt roligt när det ska göras. Är inte bara praktiska övningar är ju annat som skall skrivas också och som ni kanske förstår så handlar det om hygien och sådana saker denna vecka. Men det känns som om att det går bra så jag hoppas på bra betyg även nu!
I denna kurs ingår även en praktik som är lagt 1-26 juli...inte så smart att planera in praktik mitt i sommaren, men hoppas på att få en plats någonstans. Har försökt att komma i kontakt med enhetscheferna för Sveg och Ytterhogdal, men det är ju så svårt att få tag i någon, men ska göra ett nytt försök imorgon. För måste verkligen hitta en plats fort nu då det bara är dryga två veckor kvar.

Ja vad har hänt förutom detta då? Ja...samma vanliga, man tvättar, städar, lagar mat och diskar. Mer spännande är det inte just för tillfället. Eller förresten vi var å hälsade på Lisse, Jörgen å Lova för två helger sedan. Kollade in hästarna och kycklingarna vilket Tuva tyckte var spännande, sen avslutade vi kvällen med grillning vilket var super gott!
Patrik som bara är hemma på helgerna kommer hem på fredag igen och vi har inte riktigt bestämt vad vi ska göra i helgen, men städa garderoberna ska göras iaf. Måste försöka rensa ut lite och bort med massa gamla kläder som aldrig blir använda och aldrig kommer att användas.
Förutom det så ska vi väl bara mysa och försöka komma på vad vi ska göra i midsommar. Någon som har ett bra förslag? Vad ska ni andra göra?

Nä nu ska jag ta å börja göra kväll med Tuva som för tillfället sitter med min telefon och kollar in lite appar. Helt otroligt att ett barn på 2,5år kan hantera en telefon...hitta appar och spela spel.

Inga kommentarer: