måndag 24 juni 2013

Midsommar!

Denna helg spenderades i lugn och ro med familjen! Det har verkligen varit en trevlig helg och vi har umgåtts med båda delarna av vår lilla familj.
Jag, Patrik och Tuva åkte till Ramsjö redan på torsdag kväll. Tuva somnade i bilen så henne var det bara att bära upp till sängen när vi kom fram, när vi visste att hon sov ordentligt så åkte jag och Patrik hem till hans kompis där det var en del folk. Satt och pratade och hade trevligt. Patriks pappa och hans fru passade Tuva under tiden.


På fredagen åkte vi till Lisse, Jörgen och Lova och tillsammans med dem åkte vi sedan till Kälen för att kolla in midsommarstången och marknaden där. 



På eftermiddagen åkte vi tillbaka till Ramsjö för att fira resten av midsommaraftonen, dit kom även min mamma, pappa, Madde, Saman och deras barn. Var väldigt trevligt att vara med både Patriks och min familj samtidigt. Vi grillade en massa mat, drack lite gott, pratade och hade det trevligt. Barnen lekte, badade i polen och verkade ha en superhärlig eftermiddag och kväll. Hoppas att det kommer fler sådana dagar då vi kan vara allihopa.




På midsommar dagen packade vi in oss i bilen tidigt för att åka till Häggenås påbilbingo, var ju 150.000 i potten, men sådan tur att vinna det hade man ju inte. Även dit var även min familj och Patriks familj med, även hans farmor och fastrar var med. Vi hade med oss en massa mat och kunde duka upp en hel buffe med en massa gott att äta när vi väl var framme. Tur med vädret hade vi också!
Det blev ganska sent då det inte slutade förrän 22,30 och vi inte var hemma förrän efter 01.00. Vi fixade iordning Tuva direkt vi kom hem och sen la vi oss alla tre. Märktes på söndagen att alla var trötta och Tuva sov ända till 09.30, var inte helt fel med sovmorgon kan jag säga.

Söndagen mös vi bara på här hemma, gjorde inte så mycket faktiskt. Eftermiddagen kom och Patrik åkte till Norge för en jobbar vecka igen. Så himla trist varje söndag när han måste åka, men man får ju vara glad att han har ett jobb iaf.

Idag har jag vart super trött, vet inte vad det är men jag har vart så trött i flera månader nu. Har tagit en massa prover och allt har sett bra ut så det är inget sånt som är fel. Får hoppas att det vänder snart och att vi får mycket sol i sommar som kan ge en lite extra energi.

Nä nu ska jag ta å sova för imorgon ska jag äntligen få göra metodövningen i HLR. Bara hoppas att det går bra och att jag äntligen kan få ett slutbetyg i kursen Medicin 1. Även sista veckan jag läser Vård och Omsorgsarbete 1, men kursen är inte slut än, jag ska börja min 4 veckors APL på tisdag och veckan efter att det är slut skall jag göra min tenta! Sen är även den kursen avklarad. Men jag har ju ett antal kurser kvar. Men jag har fått studieplanen till januari 2014, så jag vet ju vad jag har att göra tills dess.

Nä sova var det ja...

Inga kommentarer: