torsdag 27 juni 2013

Idag har det inte blivit så mycket pluggande tyvärr, måste ta igen det nu såhär på kvällskvisten men det går ju det också. Anledningen till detta är att jag varit resurs på Tuvas förskola idag. Var där mellan kl 13-17 och passade de små liven tillsammans med en annan mamma då personalen har planering varannan torsdag.

Direkt efter att vi kom hem från förskolan gick vi hem till Madde m. familj, där blev vi bjudna på Tacos och tjejerna fick leka av sig lite. Tjejerna blir verkligen otroligt busiga när de är tillsammans, de är högt och lågt samtidigt och härjar som om de skulle vara 20 pers. Men de har ju roligt iaf och det är ju huvudsaken.
När vi var hemma strax efter 19 så fick Tuva lite kvällsfika innan det var dags för nattningen. Hon var ordentligt trött idag och somnade utan gnäll, märks att hon är lite sliten nu och att det behövs lite ledigt. Imorgon är det sista dagen på dagis innan hennes ledighet, hon kommer att få vara hemma i fem veckor, dessvärre så praktiserar jag 4 av dessa veckor, men kommer ju att hitta på så mycket jag kan med henne de dagar jag är ledig. Sista veckan ska jag försöka plugga ikapp under praktiken så att även jag kan få ta det lite lugnt den veckan så vi kan hitta på något riktigt kul. Vi får väl se vad det blir vi hittar på, men något kul blir det iaf.

Nä nu är det dags för mig att skriva lite på min uppgift så den hinner bli klar tills imorgon, den ska ju vara inlämnad kl 12.00, men det är inga problem!

Inga kommentarer: