tisdag 11 juni 2013

Nu har jag bäddat ner mig i sängen, tagit med mig datorn och tänkt att kika på en film. Känner mig inte alls trött, men måste verkligen sova snart så jag orkar upp när Tuva vaknar.
Tuva blir hemma imorgon då jag fick hämta hem henne från dagis med feber idag. Hon blir inte som de flesta andra barn när hon är sjuk, så som att ta det lugnt och vila mycket. Nä när vi kom hem från dagis var hon lite hängig men drack en hel massa vatten och sen var hon på banan igen. Fullt ös hela eftermiddagen och kvällen och inte sovit en blund, å inte hade hon någon lust att lägga sig nu ikväll heller (men det är inte så ovanligt) så jag tog Tuva till vårt rum och la oss i sängen och myste lite. Hon somnade gott efter ett tag och har fått ligga kvar, är väldigt sällan som hon sover i vår säng så nu tyckte jag inte att det gjorde så mycket.
Men det är ganska jobbigt att ha henne i sängen för hon snurrar runt så mycket plus att hon pratar i sömnen..nyss frågade hon något om varför mamma har blommor på dagis...skulle vara kul att veta vad hon drömmer.

Nä nu blir det att slänga igång en film så man somnar gott sen å är utvilad imorgon när jag ska roa en eventuellt sjuk dotter samtidigt som jag skall arbeta med veckans inlämningsuppgift. 

Inga kommentarer: