onsdag 12 juni 2013

Idag har det inte blivit mycket gjort här hemma. Vi blev väckt av att Patrik råkade ringa upp mig kl 05.50 i morse, troligtvis kom han åt att ringa när han skulle stänga av alarmet på telefon. Efter det kunde vi inte riktigt somna om och gick upp strax före 7. Då ville Tuva ha frukost så det var bara att fixa det till både henne och mig.
Sedan gick vi hem till Marie där jag drack kaffe och lånade telefonen för att försöka fixa med praktikplats. Fick tag på rätt person och jag ska nu vara på Svedjegården i Ytterhogdal hela juli. Ska bli skönt att slippa Sveg lite känner jag, även om jag kommer att vara här en del också. Men iaf så är det väldigt skönt att det är klart med praktiken och hon hälsade att jag var så välkommen och att hon tyckte det var ett bra val av mig att börja studera. Så nu är det bara att invänta praktiken. Men det känns ju lite skumt att ha praktik på ett ställe där jag tidigare arbetat och fått lön..men fördelarna är ju att man känner till både stället och personalen.

Tuva var pigg hela förmiddagen men strax efter lunch så slog den här febern till igen och hela eftermiddagen och kvällen har hon varit hängig. Hon somnade till lite i min säng innan middagen och nu ligger hon där igen och sover. Hon har varit så mammig så jag hade inte hjärta att säga att hon inte får sova i min säng. Men som jag skrev i tidigare inlägg så gör hon ju nästan aldrig det annars, utan det är ju när hon är sjuk.

Nu när hon äntligen sover för natten så är det dags för mig att sätta mig med mina uppgifter. Har inte alls någon lust med det nu känner jag. Skulle helst vilja krypa upp i soffan framför TVn, men det har jag inte tid med och jag vet ju att jag kommer att skriva en massa när jag väl har börjat.

Så nu blir det att fixa en kopp te, ta fram boken och starta word och sedan låta både fakta och fantasi flöda.

Inga kommentarer: