tisdag 18 juni 2013

Trött som sjutton, men kan verkligen inte komma till ro och sova. Skulle göra vad som helst för att sova nu! Men får blogga lite så kanske hjärnan slappnar av och förstår att jag är trött.

Vad har hänt sen sist då?

Jo Tuva har vart hemma sjuk, gick väl bra de första dagarna och på fredagen var det min tur att bli däckad. Fick värdens migrän och trodde fan att min sista stund var kommen. Var så länge sedan jag hade ett anfall så jag hade glömt hur hemskt det var. Som tur är så tog Madde och Saman Tuva så att jag fick sova. Sov i 5 timmar och strax före 18 hämtade jag hem Tuva och Patrik kom hem från Norge.
Vi gjorde inte så mycket på kvällen, jag gick å la mig rätt tidigt trots att jag sovit hela dagen.

På lördagen åkte vi till Minne på Loppis, Patrik köpte extra ljus och jag köpte faktiskt ingenting. Vi passade på att äta kolbulle där innan vi åkte till Hogdal. Vi åkte till den nya fina lekparken de har fått där och lekte en stund. Tuva uppskattade det mycket och vi kommer nog vara där en del när vi är i Hogdal. Efter lekandet åkte vi till mamma och pappa där vi fick hamburgare och sen fikade vi lite innan vi åkte hem igen. På lördag kväll så kom Madde, Saman, Amina och Kian hit, vi åt Tacos och ungarna lekte. Men Tuva var mer vild än tam och det tog verkligen på krafterna. Hon är verkligen inne i världens trots just nu. Tur att hon har sina charmiga stunder, annars skulle jag bli knäpp!

På söndagen väckte Patrik oss vid 8.00, han hade ringt på en bil som han ville köpa. Så vi packade in oss i bilen och åkte till någon liten by ovanför Lit..det var en lång och dryg resa men det blev ett bilköp och ännu en mercza välkommnades in i familjen. Bilen var jätte fin. Vi åkte till Ramsjö med den bilen och sedan hem till Sveg igen och Patrik åkte till Norge för jobb.

Så som ni märker så har denna helg bestått av väldigt mycket bilåkning.

Idag har Tuva fått vara på dagis och jag har vart hemma med mina skolböcker! Men snart är det slut på den här kursen också, det sista som skall göras är APUn. Den ska jag ju göra i Hogdal och sedan är jag klar med kursen och redo för nästa.
Är lite imponerad av att jag inte tröttnat ännu, men jag är verkligen helt säker på att jag vill det här så det är bara att kämpa på.

Nä nu SKA jag sova vare sig min hjärna fattar det eller inte.

Inga kommentarer: