onsdag 18 maj 2011

Dag 09 – Min tro

Jag kan nog inte påstå att jag har någon tro. Det enda jag tror på är mig själv!
Men enligt tradition så ska jag ju vara kristen eftersom jag är både döpt, konfirmerad och med i svenska kyrkan. Men jag kan väl inte direkt påstå att jag är troende. Det lär ju inte finnas någon gud i form av en gubbe där uppe bland molnen. Och om det nu skulle göra det så har han då inte vart särskilt snäll mot mig iaf. Så ska han bevisa att han nu finns så får han då ta å ge mig lite hjälp i form av att det ska hända något med polisutredningen snart så jag kan släppa allt som har med Tuvas pappa att göra. Den där Gud får även gärna hjälpa till med att jag kan få ensam vårdnad på ett mindre smärtsamt sätt samt att jag kan få lite mer pengar i plånboken och att jag hittar en trevlig karl att dela mitt och Tuvas liv med.

Inga kommentarer: