måndag 2 maj 2011

Dag 01 – Om mig

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om mig....det är så svårt...

Men ska försöka få ihop något.

Ja som ni redan vet heter jag Mikaela. Jag är ensamstående mamma till Lilla Tuva Lisa som är den snällaste å goaste lilla bebis man kan tänka sig.
Just nu är jag mammaledig och tillbringar mina dagar med min lilla trollunge. När jag inte är mammaledig så jobbar jag på Sykes som mentor på VOC. Det är ett jobb jag tycker om och måste erkänna att jag saknar det lite, även fast jag är glad att slippa vara där just nu.

Innan jag blev mamma och flyttade hem till Härjedalen så tillbringade jag några år utanfför 70 skyltarna. Jag bodde i Sthlm och jobbade på Taco Bar, vilket var ett kanon jobb. Man kan då inte få bättre chefer än vad jag hade där. När jag först började jobba i kedjan så var det i Mörby C, det var helt underbart. Sen när de cheferna skulle sluta ville jag inte vara kvar där så jag hoppade över till Slussen och där fick jag det toppen. Lika underbara chefer där och jag trivdes bra. Det var lixom som att jobba i en liten familj. arbetskamrater och chefer var så bra. De blev även en ny restaurang i Gamla stan så jag hoppade mellan de båda ställena.
Hann även med att bo i Söderfors en sväng, men jobbade då kvar på TB. Flyttade tillbaka till Sthlm och i december 2006 så flyttade jag hem. Tröttnade på storstan och allt där. Flyttade till Hogdal och började på Sykes. Och sen blev flytten till Sveg och häär bor jag kvar. Men hoppas att jag inte ska bo här för alltid.

Ja nu har jag skrivit lite om mig och vad jag har gjort...några frågor på det? Eller något ni som läser vill veta?


1 kommentar:

Anita sa...

Hej!
Funderar på att fixa en blogg där jag säljer mina mössor å dregglisar. Vore jätteroligt om jag kunde få bilder på Tuva å din syrras lilltjej med mössorna som ni köpte. Fixar till bilderna om ni inte vill att ansiktena skall vara med. Skicka isåfall till
miros79[at]hotmail.com