onsdag 11 maj 2011

Dag 06 – Min dag

Då mina dagar ser ungefär lika ut så beskriver jag dem lite kortfattat.

ca 06.00 Tuva vaknar och får välling. Vi somar om rätt fort igen.
ca 08.30 Då har vi vaknat och klivit upp.
Marie brukar oftast komma på morgonkaffe å lite surr.
ca 09.30 Tuva äter sin gröt och jag äter lite frukost.
Sen slappar vi lite, leker, kollar på TV, diskar och lite sånt.
Ca 11 - 12 Tuva sover och jag gör inte så mycket. Marie och jag brukar surra lite över en kopp kaffe.
ca 12.30 Lunch för Tuva
Efter det så brukar vi göra lite olika saker. Är det fint väder är vi ute annars så är vi inne å leke.
ca 14.30 vill Tuva ha lite i magen igen. Så lite mellis för henne å mer kaffe till mamma!
Ännu mer lek, städ, tvätt, umgås med lite folk och lite sånt.
ca 16.30 är det middag för Tuva.
Hittar på olika saker efter det.
Innan kvällen är det kanske bad för Tuva och pyjamasdags. Vi myser, leker ännu mer eller slappar i soffan med en massa gos.
ca 19 är det läggdags för Tuva och hon får sin välling.

Efter allt det där fixar jag oftast mat till mig själv och äter en sen middag. Sen är det oftast något bra på TVn vid 21. Kikar lite på det, sen är det dags för mig att ta en dusch eller ett bad.
Kommer nog själv i säng vid 23 tiden.

Inga kommentarer: