lördag 3 juli 2010

Igår var Jessica och lille Collin här och hälsade på. Det var skönt att få sitta och prata och fika. Kenneth var iväg på Kondis och köpte goda bakelser och fixade iordning kaffe till oss. Collin var så söt och snäll hela tiden.

På eftermiddagen när min mage var bättre så åkte jag faktiskt till Hogdal. Hälsade på mamma och Tilda. Tilda låg i sin lilla pool och bara jäste. Såg riktigt skönt ut måste jag säga. Hon var som en säl där i vattnet. Ville inte ens komma upp och äta trots att mamma hade köpt god pizza. Efter middagen så bestämde vi att vi skulle på bingon, å det var ju tur för mig det. Vann 800 kr, så jag gick hem med 500 mer än vad jag kom dit med. Och sådant är ju bara välkommet. För ekonomin denna månad var lite hård. Men nästa månad blir bättre.

Nu ska jag smita ner i källaren och lägga in en maskin tvätt, eftersom att våran tvättmaskin har en trasig lucka så får vi använda den gemensamma i källaren. Hoppas att den nya luckan kommer på måndag. Är ju så skönt att kunna slänga in en maskin när som.

Efter att tvätten är ilagd skall jag sätta mig på balkongen tills mamma och Tilda kommer. Då ska vi, Kenneth, Madde och Amina gå å fika.

Inga kommentarer: