söndag 6 juni 2010

Städ dag

Har hunnit med rätt så mycket idag även fast klockan bara är lite över 14. Anna kom hit vid 09.45, å blev det en brorunda med en massa snack, ett besök på Ica för lite handling sen hem och stå här och prata en massa. Kul att få prata lite, synd att det är så sällan vi ses bara.

Jag har även hunnit med att tvätta två maskiner tvätt, ätit lunch,plocka in halva disken i skåpen och rensat två lådor i köket.
Jo...jag har ju vart å träffat Kid oxå. Han hade en del saker från HK som jag ska ta med till jobbet imorgon. Kul att träffa han oxå, var ju ett tag sedan.

Ja jag måste då säga att jag har hunnit med både det ena och det andra. Men jag har mycket kvar att göra.
Ska försöka hinna med det mesta innan mamma och pappa kommer hit.

Det skall:
Dammsugas
Dammtorka
Tvätta golven
Städa garderoberna
Städa övriga skåp och lådor i köket
Hänga en maskin med tvätt
Lägga in allt i ny städade garderober
Hänga upp gardiner
Sätta upp tavlor
Baka en sockerkaka

Ja det var en lista på vad jag hade tänkt att göra. Nu får man bara se att allt blir gjort också. Men jag hoppas ju att iaf halva listan blir gjord. Garderoberna är iaf ett måste.

Så det kanske inte är så bra att jag sitter här och slöar...men rätt skönt. Det känns ju lite i höft och mage nu när man gått så mycket idag. Men det hör ju till så det gör ingenting.

Inga kommentarer: