torsdag 29 april 2010

Sjukstuga

Jag har vart hemma från jobbet i 2 dagar och Kenneth har vart hemma hela veckan. Det är riktig sjukstuga här och det ser ut som en bomb slagit ner här hemma, men ingen av oss orkar lixom ta tag i det. Idag fick vi iaf nog och ringde till läkaren och vi fick komma dit på en gång. Det kan vara en stor fördel att vara gravid här i sveg om man vill träffa en läkare. Vi fick komma in redan kl 9, men vi fick gå in akutvägen då de inte ville ha oss i väntrummet pga smittorisk utifall att.
När läkaren kom så fick vi prata lite, hon lystnade på lungor, hjärta, kollade mina öron som dunkar, tog vår temp och vi fick även ta prover.
Domen blev att K har någon slags maginfluensa och uttorkning. Han får ju inte behålla någon mat stackaren.
Min dom var att jag hade ett rött öra, mycket slem i luftgångarna och ansträngd hosta, visade sig vara virus. Jag fick ny astma medicin utskriven som jag hämtade ut idag. Så jag hoppas att den skall hjälpa. Lite svagare än vad jag haft innan, men nu ska jag vara noga med att ta den också. Vill inte åka på lunginflamation.
Min stackars näsa ser numera ut som en clownnäsa...helt röd och stor. Har snytit upp nästan tv rullar toapapper sedan igår....Näsan kommer ramla av och jag kommer se ut som Michael Jackson när det här är klart...

Jag hoppas att vi blir bättre snart så man kan orkka ut och kolla på majbrasan....eller ska vi nöja oss med att vi kunde se jätte lågorna från ishallen från vårt fönster inatt?

Inga kommentarer: