onsdag 30 juli 2008

Tillbaka från semester och bloggvila!

Då var det ett bra tag sedan jag skrev här sist...har hänt massor sedan sist. Och jag kommer defenitivt inte att skriva allt. Men kan säga att den sista veckan på semestern så blev det en road trip för mig och Jessica. Blev en tur ner till Ullared, men stopp i Mariestad 2ggr, Kristinehamn och bio i Mora. Sen stannade vi ju på hundra ställen till men det orkar jag inte rabbla här. Det var en resa fylld med massa värme i bilen utan AC, det var skratt och en massa tok. Men det kan inte bli annat med den tjejen. Det var en super trevlig tripp trots att vi fick sova på Rasta Natt Ugglan ;) Sen fick vi även byta om på en parkering i MOra, lite halvt gömd bakom en kontainer, där vi även fick tvätta av oss det värsta med våtservetter efter en varm biltur innan vi skulle på bion. Men det var ju nästan ingen idé. För inne i biografen var det ungefär 300grader varmt och luften stod helt still....

Ja nu vet ni ju lite om detta.

Jag har ävven börjat jobba igen. Så i måndags klockan 09.00 var det dags att logga in på telefonen igen och börja arbeta. Har vart en relativt lugn vecka. Har sökt en ny tjänst som mentor och idag var det dags för intervju. Det känndes som att det gick ganska bra även om jag inte kunde svara på alla frågor så bra som jag hade hoppats på.
Men jag gjorde mitt bästa, och på fredag väntar den stora utmaningen. Att hålla en utbildning i vad som hellst i 5-10 min på Engelska. Någon som kan ge förslag på vad jag ska prata om? Det behövde nämnligen inte vara jobbrelaterat. Hjälp mig gärna..

Imorse var jag och fröken Jennie uppe med tuppen. Klockan 05.30 bar det av på en promenad, blev stora brorundan. Var riktigt skönt att få komma ut. Sen vart det hem och åt en god frukost hemma och en dusch. Hade till och med tid för lite tv tittande och sova en halvtimma framför tvn innan jobbet. Så nu hoppas jag att det kan bli ungefär 3morgon promenader i veckan.

Ikväll ska jag hem till Denice på middag och vin. Ska bli riktigt trevligt. Blir jag, Denice, Jessica, Jennie, Anita och Annelie, sen har vi ju lilla Jacob oxå förståss. Är ett trevligt gäng så det kan inte bli mer än en super trevlig kväll. Men jag måste åka ifrån dem ett litet tag då min bror och hans sambo kommer till Sveg en sväng och skall kolla hur jag bor.

Nä nu åter till arbetet.

Inga kommentarer: