söndag 18 december 2011

Det blev en fartfull helg! I fredags blev det julbord med jobbet, men en liten besvikelse att de inte hade ordnat med någonting efteråt, men det löste sig ändå med två efterfester! Det var lyckat och trevligt. Jag gick väl hem vid 03 tiden men somnade inte fören klockan närmade sig 05.30. Men inte sov jag bort hela dagen för det. Vid halv 11 var det dags att kliva upp. Tiggde åt mig lite frukost bestående av kaffe å limpsmörgås hemma hos Marie. Sen blev det hem och packa lite kläder och gå till Dollar där min skjuts till Hogdal väntade. Passade även på att handla lite när jag ändå var där.
Väl hemma hos mamma och pappa i Hogdal så blev det mys med Tuva och go middag som mamma fixat! Stek och potatis, det är grejer det! Gick och la mig vid 22.30 då jag skulle upp tidigt imorse.
Jag och pappa har varit i Östersund och shoppat lite idag! Mysigt att åka iväg med pappa för ovanlighetens skull. Mamma var snäll och passa Tuva, då det kändes lite dumt att ta med henne i det dåliga vädret.
Jag och pappa strosade runt på stan och inhandlade lite klappar. Sen mötte vi upp Anna och efter en stund åkte vi upp på Lillänge för att handla lite mer. Blev några klappar även där. Men då varken jag eller pappa är särskillt förtjusta i att gå i affärer så gick det väldigt fort. När vi var klar där så åkte vi till Daffys för att få i oss lite mat. När vi var klara där så gick Anna hem och jag och pappa åkte till Lidel och sen på ÖB. Men sen var vi klara för hemfärd!
Jag som inte tänkte köpa så mycket klappar till Tuva köpte alldeles för mycket! Men det är hon ju värd lillgumman min!
Sen blev det ju lite mer än vad jag tänkt eftersom vi ska byta lägenhet i januari. Då ska vi flytta till en 3:a och Tuva kommer att få ett eget rum. Så för att det inte ska stå å eka där så köpte jag kanske lite mer än tänkt som sagt!

Nu är jag rätt slut i både kropp och själ så nu blir det sängen för min del!

Inga kommentarer: