lördag 15 januari 2011

Hogdal

Nu är vi klar med packningen och städningen av lägenheten och Jörgen och Lisse har flyttat in. Tusen tack till Mamma, Pappa, Madde, Emilia och Pelle som hjälpte till med flytten samt tack till Jessica och Björn som passade Tuva en stund så vi kunde packa i lugn och ro.
Jag och Tuva bor nu hemma hos mamma och pappa fr en månad. Den 16/2 är det som sagt dags för att flytta in på Myrgränd igen! Men tills dess får vi alltså stå ut här i Hogdal. Men det ska nog gå bra.
Vi kommer att åka till Sveg med jämna mellanrum. Och till veckan kommer vi att vara där 3 dagar då vi har en massa saker som ska göras. Vi ska på Härjegårdar, till polisen och sen är det efterträff med föräldragruppen samt efterkontroll som skall göras. Så det är fullt upp.

Idag har jag å Tuva badat i badkaret, och det är inte alls populärt. Hon verkar inte gilla vatten min lilla tös. Varje gång jag har badat henne så har hon skrikit så där hjärtskärande så det gör ont i mammas hjärta, men att bada är ju ett måste så man får stå ut. Men när man blivit torkad och fått rena kläder så blir man glad igen som tur är. Nu ligger hon och "pratar" och skrattar under babygymet. Hon är så mysig och söt mitt hjärta!
Vad vi mer ska hitta på idag återstår att se.

Inga kommentarer: