lördag 1 januari 2011




Det var länge sedan jag skrev nu, men det har vart så mycket så jag har helt enkelt inte haft tid.Min lilla prinsessa blev sjuk i magsjuka eller nåt liknande och fick ligga på barnkliniken i Östersund i nästan en vecka. Det blev dropp, sondmatning och en massa sprutor. Stackars lilla tjej, men hon var så duktig. Nu mår hon bra igen som tur är.

Jul och nyår har vi firat hemma hos mamma och pappa. Julafton spenderades med hela familjen utom Håkan som var tvungen att jobba. Vi åt god mat och hade även besök av tomten så alla barnen fick massa paket. Har nog inte vart så mycket paket under granen någonsin som det var i år tror ja.






Nyår firade jag och Tuva med mamma, pappa, Tilda, Amina och Jessica. Vi åt crustader, plankstek och chokladfondue. De var så himla gott. Tack mamma och pappa för den goda maten.
Har även lovat att sluta att röka. Så idag har det inte blivit ett enda bloss. Duktigt tycker jag. Farbror doktorn ringde ju igår och skulle skriva en remiss till lung kliniken i ÖSD åt mig för att kolla upp min anti trypsin brist. Så nu när alla sagt ungefär en miljon gånger att jag inte ska röka så måste jag kanske lyssna.
Ett annat nyårslöfte är nog att jag ska försöka komma i mina jeans igen som jag hade innan jag blev gravid. Alla gravidkilon har jag iof redan fått bort dukig som jag är, men det är ju det här satans lösskinnet som är värst att få bort.

Tuvas pappa lyser fortfarande med sin frånvaro. Han har inte ens skickat ett sms för att höra hur hon har det. Jag blir så förbannad, lessen och besviken. Hur fan kan man bara lämna sin dotter så som han gjort? Han ska inte tro att han kan komma sen och lägga sig i hennes liv för det kan han glömma. Jag ska göra allt jag kan för att få vårdnaden. Jag har även fått ihop mer papper som jag ska gå till polisen med. Pratade ju med dem på telefon och de vill ha alla papper. Så nu har jag tagit fram alla räkningar och allt skit. Så nu kan det riktiga polisanmälan göras. Och jag hoppas verkligen att han åker dit. För jag tänker inte ta mer skit från honom nu!

Inga kommentarer: