tisdag 10 juni 2008

Nu har det hänt en del...

I helgen var jag och Annelie till Sthlm! Var en otroligt rolig resa och jag ville inte åka därifrån!
På fredagen när vi kom ner såå packade vi in fort som attan. Fixade till oss och åkte in till stan. Där träffade vi Micke och åkte vidare till Pub Anchor. Där var det massa folk och varmt som satan. Men väldigt trevligt! Och sen fick man ju en söt stämpel ;) En liten gris med en blöja...ja den såg faktiskt ut så...Men det var en rolig kväll / natt. Trevligt sällskap och god öl.

Lördagen spenderades på dagen av att springa i affärer med min kära bror och svägerska. Det skulle handlas Samsung TV. Och då ville bror ha med "experten" lillasyster som han uttryckte sig. Det blev en A5 modell....Mycket fin tv! Bra val!

Sedan så tappade jag och Annelie bort varandra en sväng...men vi båda var ju så pass smart att vi åkte hem till syrran och träffades där. Det blev korv med bröd till middag och lite kel med Tilda. Sen var det till att fixa sig igen för ännu en party kväll.
Det bar iväg med tuben till T centralen och vi gick till Kungsan och träffade Knota, Lappen och Claes. Blev lite öl och cider där för att sedan dra vidare till Waisen. Att man nästan alltid skall hamna där?! Förstår inte. Det är alltid samma folk och alltid samma samma...men det var trevligt. Träffade ju några som man inte sett på väldigt länge.

Södagen spenderades på stan och det handlades en klänning till våran 50 tals kväll på lördag. Blev en rosa med vita prickar...så nu är det bara hår och smink man skall fixa så det blir bra. Skor kan jag säkert rota fram i farmors garderob. Vet att det finns ett par hyffsat fina där som jag lånade en gång förrut.
Blev även sushi i Kungshallen! Så gott...skulle kunna leva på det.
Vid 17 tiden var vi tvugna att börja tänka på refrängen. Åkte till min bror och svägerska igen för att hämta deras gamla tv och en tv bänk som jag ska ha. Och sedan bar det av hem. Tråkigt men sant...

Måndag morgon var inte så kul. Var så trött och seg. Har ju inte blivit så mycket sova...men det har det varit värt.

Jo innan jag avslutar...Jag skall flytta till Sveg! Den 1/8 blir jag en Svegare på Helagsgatan!! Får berätta mer en annan dag om det...

Inga kommentarer: