måndag 1 augusti 2011

Idag har jag haft tvättstugan från kl 11.30. Har den ända till 21 då jag och M har tagit ett dubbelpass så vi kan tvätta samtidigt. Jag har också börjat att plocka här hemma. Nu är det väl inte så mycket av städningen kvar faktiskt, så det är skönt. Ska försöka göra det sista nu innan Tuva lägger sig, och när hon lagt sig ska jag ta å svabba golven. Sen är nog allt klart.

Vi har nyss ätit middag, blev potatis, laxfilé och sås. Riktigt gott, och Tuva gillar det också så det är bra. Efter att jag matat henne och hon nästan ätit allt så fick hon kladda lite själv med maten. Var en del som lyckades träffa munnen iaf. Hon måste ju få börja testa lite själv. Visst, det blir lite kladdigt, men vad gör det? Det finns ju tvättmaskiner och sen finns det ju städ saker till allt som blir ner kladdat. Hon blev iaf jätte glad över att få sitta å peta själv med maten och det är ju huvudsaken.
Nu sitter Tuva och gnuggar sig i ögonen och jäspar, men det är lite sent för henne att lägga sig och vila nu, eftersom hon i vanliga fall lägger sig för natten kl 19. Men lär nog bli lite tidigare ikväll som det verkar. Hon sitter på golvet och leker med hennes saker, så söt hon är mitt lilla hjärta.
Just ja, jag får ju inte glömma att berätta att tuvas 4e tand har börjat titta fram. Den är där uppe till höger. Men än så länge har inte framtänderna kommit. Så nu har hon de två framtänderna nere och två på höger sida uppe. Så gulligt. Men mindre gulligt är det att hon har börjat gnissla dem en massa.



Inga kommentarer: