tisdag 9 augusti 2011

Idag har det blivit lite svajjigt här hemma. Tuva vaknade kl 03.30 i natt och var ledsen. Hon fick välling och ny blöja då jag trodde det var det som var fel, men det hjälpte inte. Jag tog henne till min säng och låg och strök henne på ryggen då jag vet att hon gillar det, men inte ens det hjälpte. Hon somnade i ca 2 min och sen började hon gråta igen så höll det på ett bra tag innan hon tillslut somnade. Tyckte så synd om henne samt att det är jobbigt när man inte vet vad som är fel.
Avbrottet i nattsömnen gjorde att vi sov ganska länge. Vi klev upp vid 09.15 och lekte lite innan Tuva fick lite gröt.
Vid lunch gick vi och mötte upp Sara för ett besök på Nyan. Tuva ville inte alls äta och var kinkig under hela besöket där. Hon var så trött men ville ändå inte somna i vagnen på väg hem. Gick in till Marie för lite kaffe innan jag gick hem och äntligen fick Tuva att vila, men då var klockan närmare 15.30. Hon fick sova i en liten stund innan jag väckte henne. Blev middag och ett till besök hos Marie.
När klockan var 18.30 så gick det inte att hålla Tuva vaken längre så då fick hon välling och hon somnade nästan direkt.
Själv hamnade jag i soffan efter att hon la sig och där sitter jag kvar. Är så trött, men det är inget ovanligt. Ska kolla på Hells Kitchen kl 21 sen blir det att lägga sig, för måste ta mig upp tidigt så jag hinner med alla morgon bestyr här hemma innan vi ska iväg på BVC.

1 kommentar:

Emelie sa...

Stackars lilla solstrålen :( Det är minsann inte lätt att vara liten :S

Svar: Är det såna där MAM-flaskor som finns på ICA? För det är just bara den "nappen" hon tar när det gäller bröstmjölk eller ersättning. När hon dricker vatten så spelar det ingen roll verkar det som, knasiga unge ;)