onsdag 3 augusti 2011

Idag ska jag och Tuva åka till Hogdal igen, min bror och tjej är där så det gäller att passa på att umgås lite. Är ju så sällan man träffar dem. Sen är jag helt övertygad om att Tuva vill träffa sin morbror lite.

Har hunnit med en del nu på förmiddagen, blir ju så när man kliver upp tidigt. Tuva vaknade vid 05.40, då var det dags för välling och ny blöja. Sen låg vi och drog oss till kl 7. Sen var det upp å kolla barn tv samt leka lite. Vid 9 var det dags för frukost, gröt för Tuva och rostat bröd, ägg och juice för mig. Sen blev det hem till Marie för lite kaffe och Tuva kollade in de små söta kattungarna.
Tog även en promenad ner på Sveg för att hämta ut mina glasögon som vart på lagning. Trodde det skulle bli en dyr historia eftersom de var tvungna att beställa nya skalmar från Italien. Det blev dock inte samma färg som innan på dem, men nästan så det syns faktiskt ingen skillnad om man inte kollar jätte noga vill säga. Som tur var blev det inte alls dyrt, kostade bara 200. Så det var en glad överraskning. Sen passade jag på att köpa nya solglasögon till Tuva, sådana som man spänner fast runt huvudet. För de gamla var lite för små samt att de åkte av hela tiden. Det var halva priset så jag betalade bara 147.50. De är så fina, blåa med nalle puh på :)

Nä nu ska jag ta å fixa disken, dammsuga och packa lite saker så vi är redo att åka när pappa/morfar kommer och hämtar oss.

Inga kommentarer: