lördag 30 juli 2011

I fredags satte sig Tuva upp helt själv efter att hon legat på mage! Nu är det bara att hon ska lära sig krypa också. Men hon hasar sig ju fram på sitt eget lilla vis. När jag var lika gammal som Tuva är så gick jag för fullt. Och jag tycker det är skönt att hon inte går än.

I lördags så åkte vi hem till mamma och pappa där vi grillade och hade det mysigt. Fick underbart god mat och ett gott smultron vin. Det måste jag definitivt köpa själv någon gång.
Det var sådant härligt väder att vi kunde sitta ute ända till midnatt. Men sen blev det sängen för mig. Måste komma i säng hyfsat i tid för att jag inte ska vara allt för trött för att kliva upp med lilla Tuva som vaknar runt 6.

På söndagen så var vi kvar i Hogdal till sa 14.30. Jag hade glömt mina endagslinser hemma så jag gick runt och var halvt blind där, vilket inte var så kul. Men det gick ju det med. Vi fick även leta rätt på mammas glasögon som någon lagt på ett bra ställe. Vi letade överallt men de gick inte att hitta, men tillslut så hittade jag dem i kakburken. Misstänker att Tuvas stora kusin vart i farten och busat lite med sin mormor ;)
När vi kom hem till sveg så passade jag på att rensa upp lite i skötrummet, (grovköket) rensade lite bland Tuvas skötsel saker och kläder som låg där. Så nu ser det fint ut. Diskade lite och sen gick vi över till Denice på lite fika. Det var himla gott. Tuva tyckte också om sockerkakan :)
När vi kom hem så badade Tuva och när hon nattats och jag gjort mig klar för dagen så la jag mig i soffan för att kolla på Varg Veum. Sen blev det sängen vid 23.30.

Idag vet jag inte vad som händer, men det visar sig.


Inga kommentarer: