söndag 17 april 2011

Vilket härligt väder det har varit nu i helgen. Jag som har behövt städa här inne har inte fått något gjort. Men ute har det blivit lite fint iaf. Gården har blivit krattad och högarna har tagits bort. Så imorgon ska jag ta å sopa på plattorna där ute möbeln ska stå. Sen ska jag väl kanske ta å fixa lite påskris att ha på bron. Men ja..det får jag se om jag hälar med.

Jag å Marie har som vanligt umgåtts mest hela tiden i helgen. Druckit kaffe i solen och surrat en massa. Vad skulle jag göra utan henne? Hon finns alltid där och ställer upp om jag och Tuva behöver något. Ställer upp och kör till affären så man får handla, passa Tuva när jag ska göra något ärende så Tuva slipper böka på en massa kläder bara för att jag ska iväg i 5-10 min. Nä det är tur att jag har henne. Sen är ju kaffe sällskapet guld värt ;)

Vi var även ut å kikade efter björn idag, men inte såg man nå....Men man får väl ta en ragg nån mer kväll. Tuva somnade i bilen och när vi kom hem igen så blev det blöjbyte och pyjamas på. Sen blev det välling och nattning. När hon kom i säng hade klockan redan blivit 20.45, men ja, nån gång ibland gör det ju inget om det blir lite senare. Nu kommer hon med säkerhet att sova gott i natt.

Imorgon ska jag ta itu med städningen och det ska även tvättas. Måste ju få fint här hemma tills på torsdag, för då äntligen kommer Tuvas farmor och "farfar" samt faster. Det ska bli så himla kul. Vi längtar! Hoppas Tuva får mysa massa med farmor och att hon inte blir blyg för dem.

Nä nu ska jag nog ta å krypa till sängs snart. Man blir lite trött av att vara ute hela dagarna.

Inga kommentarer: