söndag 19 april 2009

Happy!

Jag är så j-vla lycklig att min dator fungerar idag! I går gjorde jag nämnligen det absolut klantigaste man kan göra! Jag vickade ut en hel kopp kaffe över hela min fina laptop...då var inte Mikaela glad kan jag lova. Tog datorn och ände den upp och ner...å gissa om det rann ut mycket kaffe ur den. Panik ringde jag både Barne och Jonas. Tur de jobbar på Fujitsu så man kan få lite hjälp, fast iof så ligger ju supporten i samma hus som jag jobbar men jag kunde ju inte vänta tills imorgon... Så hela dagen igår hängde laptopen öer elementet på tork..och det verkar ha fungerat bra, för datorn startade och det verkar inte vara några skavanker!
Så nu har jag lärt mig att drick ALDRIG kaffe i närheten av en dator...Fasst det gör jag ju varje dag, flera gånger om på jobbet..Men där är jag nog lite mer skärpt.

Dagen igår bjöd även på ett besök av fröken Jessia, det var väldans trevligt! Är ju inte så ofta hon är hit så det var skoj. Satt och fikade å surra på en massa. Sen drog vi på Knuten å åt lunch. Finns nog inge bättre ställe än Knuten skulle jag tro. Efter det blev det ett besök hos Marie för en kopp och ännu mer surr.






Jag och Jessica i påskas





Senare på kvällen när jag haft en hel eftermiddag utan Dator kom Sandra hit å spelade kort med mig! Å det gick väl sådär...Men känner på mig att det kommer bli en hel del spelande framöver..




Sandra







Kan någon tala om för mig vad man sysslsatte sig med innan datorerna och InterNet kom? Jag hade iaf panik igår när jag inte fick använda min dator...Det är inget bra tecken va?



Jo föresten innan jag spillde kaffe över denna underbara uppfinning så la ju mozilla firefox av...vilket har gjort att jag inte kommer åt mina favortitsidor längre, så snälla ni som läser, kan i lämna era bloggadresser som kommentar så jag kan få läsa alla underbara bloggar igen.
Orkar inte googla alla sidor...har googlat några...Men skriv upp, så vet ni att jag kommer läsa.

Nä nu ska jag fixa mig lite innan Denice och Jaob kommer, vi ska ut och gå i det vackra vår vädret!

1 kommentar:

MissSmirnoff sa...

Men Mickan... Måste du lägga upp en fyllebild?? Hmm.... Förresten så tror jag faktiskt inte att du har nåt annat val... Du har nog bara fyllebilder när det gäller mig, som det känns :)